
Historia kryjąca
się za puszkami
Nasze puszki były świadkami ogromnych przemian
jakie zaszły od początku istnienia marki Felix.
Poznajcie historię po brzegi wypełnioną miłością do przekąsek. Zaczyna się ona w 1991 roku, kiedy to na sklepowe półki trafiły pierwsze produkty z naszym logo – wtedy jeszcze uśmiechniętym chłopcem, którego część z was pewnie dobrze pamięta.


-
1991
Rejestracja firmy Felix Polska. Na rynek trafia pierwszy produkt – puszka orzeszków solonych, które początkowo są importowane z niemieckiej fabryki w Schwerte.
-
1992
W zakładzie produkcyjnym w Słomnikach k. Krakowa rozpoczyna się produkcja orzeszków solonych
-
1994
Pierwsza reklama orzeszków solonych Felix pod hasłem: Życie nabiera smaku rusza pierwsza reklama orzeszków solonych marki Felix.


-
1994 – 1996
Dynamiczny rozwój portfolio marki Felix. Na rynek trafia mieszanka studencka, orzeszki w miodzie, orzeszki w papryce, orzechy szlachetne (pistacje, nerkowce, koktajl orzechowy) oraz fistaszki.
-
2001
Wprowadzenie nowego produktu: Crispers – orzeszki w chrupiącej skorupce. Felix Polska zostaje częścią The Nut Company, lidera oraz największego producenta orzeszków i produktów na bazie orzechów w Europie.
-
2002
Powstaje pierwsza reklama Felix Crispers, która odbywa się pod hasłem: Gdzie chipsy robią tam wiewióry lecą. Slogan zostaje wyróżniony podczas 5. Edycji Festiwalu Złote Orły.


-
2005
Rusza kampania reklamowa orzechów i bakalii: Matka Natura, Ojciec Felix. Slogan zostaje wyróżniony podczas 8. Edycji Festiwalu Złote Orły.
-
2008
Felix zdrowo namieszał – nowa kampania reklamowa mieszanki orzeszków ziemnych i orzechów nerkowca.
-
2009
Nasze hasło: Matka Natura, Ojciec Felix, zostaje wpisane do wydanego przez PWN „Słownika sloganów reklamowych”. Połączenie The Nut Company i Intersnack. Powstaje Intersnack Group, jedna z największych w Europie firm z branży słonych przekąsek.


-
2011
Rozszerzamy portfolio marki o popcorn do przyrządzenia w kuchence mikrofalowej. W działaniach reklamowych pojawia się nowy bohater marki – sympatyczna i zabawna wiewiórka, która towarzyszy nam nieprzerwanie do dziś.
-
2012
Rusza loteria „Ostatni wygrywa”. Wykorzystano w niej bardzo angażujący mechanizm – losowania nagród odbywały się codziennie spośród zgłoszeń z danego dnia, a uczestnik miał możliwość dodawania nowych zgłoszeń jeszcze w czasie trwania losowania.
-
2013
Pierwsza reklama paluszków solonych Felix oraz pierwsza kampania łącząca TV i outdoor (chrupki Felix). Reklama w w następnym roku doczekała się kolejnej odsłony.


-
2015
Do sprzedaży trafiają Orzeszki z Pieca. Do ich produkcji wykorzystujemy innowacyjną metodę dwukrotnego prażenia bez dodatku tłuszczu. Produkt promuje nasz wiewiórkowy brand hero, który nietłuści sobie nimi łapek.
-
2017
W sklepach pojawiają się Orzeszki Długo Prażone. Wyróżniają się one intensywniejszym, wytrawniejszym smakiem i ciemniejszym kolorem, który zawdzięczają specjalnemu procesowi smażenia. Produkt dedykujemy męskim spotkaniom.
-
2019
Bazując na rozpoznawalnym haśle marki: Matka Natura, Ojciec Felix, rozpoczynamy nową komunikację. Nasz wiewiórkowy brand hero demaskuje w niej otaczającą nas zewsząd sztuczność. Pokazuje jednocześnie, w jaki sposób możemy być prawdziwi. Marka pozycjonuje się dzięki temu jako ekspert od naturalności i szczerości, która wywodzi się ze świata orzeszków.
Felix w liczbach
26
milionów sztuk
Tyle produktów pod marką Felix sprzedaliśmy w ubiegłym roku*
*Źródło: AC Nielsen, Total Poland, MAT ON’19, sprzedaż w sztukach, marka Felix.
94
%
Wspomagana znajomość marki*
*Źródło: Kantar Polska, raport brand tracking, Lipiec 2019
47
%
Udział marki Felix w segmencie orzeszków ziemnych, wśród produktów markowych*
*Źródło: AC Nielsen, Total Poland, MAT ON’19, sprzedaż wolumenowa w segmencie orzeszków ziemnych bez marki własnej.
